Italien 2014

Italien 2014
Fårö sommaren 2013

lördag 28 juni 2014


Igår fredag fick jag strul med bilen då jag lämnade barnen och deras kusin på bio. Helt plötsligt skramlade det till vid höger bakhjul och började "dunka" kraftigt. Stannade till vid vägkanten men såg inget, allt såg ok ut? Körde långsamt till parkering för ett ärende i en närliggande butik. For efter detta till jobbet där jag stod ca. 1,5 tim. och då jag skulle därifrån hade höger bakhjul "låst" sig. Fick tillkalla bärgare då jag inte ville göra saken värre genom att försöka "dra loss" hjulet. Bärgaren kom efter ca. 30 min och han kollade över och kunde konstatera att hjulet satt fast. Efter en del funderingar satte han sig i bilen och och drog på ordentligt och vid andra försöket kom hjulet igång. Han provkörde bilen och tyckte allt lät ok och sa att jag kunde åka vidare utan fara. På vägen hem hörde jag tydligt att något låg mot och skrapade vid långsam körning och ringde svärfar. Han är kunnig med bilar och ville direkt obducera hjulet. Sagt och gjort, av med hjulet och bromsar och konstaterade att handbromsbackarna var trasiga. For till Mekonomen som inte hade några och sa att det var ett antal veckors leveranstid på dem. Han skulle inte hinna få hem dem innan semestern!? Vi skall ju åka om en vecka... Dock var han vänlig nog och kollade upp att BDS skall ha dem hemma så idag får vi åka dit och se om det stämmer.

Igår fick vi även hem det internationella campingkortet med namn och passnummer på, så nu väntar vi bara på det "gröna kortet" (som vi fått en gång men som hade felaktiga uppgifter så det vara bara att beställa igen).





Här är hela familjen samlad vid Langhammars, Fårö sommaren 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar