Italien 2014

Fårö sommaren 2013

söndag 12 juli 2015

Dag 8-9

Fredag 10/7

Efter ovädret har allt återgått till det normala på campingen. Allt är städat och fixat så nu finns det inga spår kvar. Solen och värmen är också på väg tillbaks. Inte direkt att det varit kyligt men vi har sluppit den fuktiga och värsta värmen ett par dagar. Idag var det 25 grader i skuggan till morronkaffet strax efter kl. 08,00, det är fina grejor... och samma temperatur på nätterna så i vagnen har det hållit sig mellan 25-27 grader på natten vilket är bra sov-temperatur utan ac.

Idag är sista dagen som Elsa & Hildur med familj är kvar. Barnen har bestämt att vi skall äta gemensam middag ikväll på restaurangen så det ser alla fram emot. Dagen har vi tillbringat tillsammans på stranden och vid poolen. Barnen har väldigt kul tillsammans och har bytt telefonnummer så de kan hålla kontakten även efter detta.

Efter en god och trevlig middag på Al Lido Ristorante så gick vi hem till Magnus & Marie och tog en drink innan det var dags för kramkalas och säga hej då.... därefter gick var och en gick hem till sig och vi kom väl i säng runt kl. 24,00.

Lördag 11/7

Jaha, då har Elsa och Hildur åkt när vi vaknande vid kl. 08,30. Känns redan att de kommer bli en varm och skön dag. Pratade med några grannar från Danmark som även de var här förra året, både igår och idag gällande Sexten camping i Dolomiterna. Jag tittade på den campingen innan vi åkte och de var där på vägen ner hit. De tyckte den var väldigt fin och att vi absolut skall åka förbi. Dock skall man åka från Brennerpasset in till Sexten och inte söder ifrån då du kommer på branta smala vägar som inte är att rekommendera enligt dem. Campa runt Wolfgangsee tycker också många vi skall testa så vi har fått många tips om vart vi skall efter detta. Hell camping i zillertal blir det säkert också då vi skall till Hintertux och testa lite skidåkning...:-) Achensee på andra sidan motorvägen från Fügen skall också den var fin men kall sjö att bada i. Sedan fick vi tips om en sjö med termalvatten som skall vara väldigt varm och skön men jag har glömt namnet på stället. Den ligger också runt Achensee.

Vi har även idag haft en jobbig dag med massa tuffa beslut... pool eller strand, restaurang eller grillning...:-) blev både strand och pool och sen grillade vi hamburgare på kvällen. På takterrassen var det ett rockband som spelade på kvällen så efter en drink vid vår vagn med Magnus & Marie så gick vi upp och lyssnade en stund. Tog sedan en kvällspromenad på campingen och det är väldigt mysigt när alla sitter med lampor och ljus vid vagnar/tält/husbilar på kvällskvisten.

Ikväll har det varit ganska fuktig värme igen och det var över 28 grader i vagnen vid läggdax. Lite för varmt... men har ändå sovit gott.

Kvällsdopp i poolen funkar varje dag...

Trångt som tusan ibland. Denna gången gick de faktiskt ihop. Mest märkligt är att han med den parkerade bilen var med och dirigerade istället för att flytta bilen...?

Glada barn på stranden.

Är det varmt så är det varmt, även i havet...:-)

Siesta...

Till vänster är utomhustempen, sen är det klocka, i vagnen och längst ner kylskåpstempen... kylen har tufft att hänga med. Räcker att öppna 5 sek så stiger den väldigt...