Italien 2014

Fårö sommaren 2013

onsdag 15 juli 2015

Dag 10-12

Söndag 12/7

Idag är det riktigt varmt igen då den fuktiga luften kommit tillbaks. Kändes redan igår kväll, då var det jobbigt men det känns betydligt trevligare nu på morgonen till kaffet :-)

Vi har kört morgondopp i poolen innan frukost några dagar och det har fungerat kanon. Poolen öppnar kl. 09,00 och barnen brukar vakna runt den tiden så först får de köpa frallor, sedan badar vi sen äter vi frukost och därefter kör vi stranden till ca. 12,30. Då tar vi ett dopp i poolen innan siestan, sen äter vi lunch och dricker kaffe och därefter är det dags för strand, pool, dusch, middag, glass, uppträde osv. fram tills klockan är ca, 23,00 då vi går till sängs.

Jag tog en lugn förmiddag idag och åkte till affären och handlade, fyllde vatten, tog toaletten, diskade och lite andra hushållssysslor innan jag anslöt till poolen före siestan.

Ikväll efter middagen där vi grillade lite kyckling och grönsaker med tzatsiki och ris, spelade vi Mölkky tillsammans med Magnus & Marie och alla barnen.
Det var varmt och klibbigt hela kvällen så jag hade svårt att somna.

Måndag 13/7

Efter en varm natt som jag fick tillbringa på soffan fram i vagnen efter att Ida drömt och jag trodde hon skulle åka i golvet från våningssängen så smakade morgonkaffet väldigt gott i 25 gradig värme i skuggan... När Barnen vaknade tog vi poolen med en gång och det var supergott. Barnen gillar att äta frallor med massa Nutella på till frukost. Även yoghurten som vi köper till frukost är supergo.

Idag åkte vi med piratskeppet som kommer in ibland och hämtar en massa barn. Det var betydligt bättre och trevligare än jag trodde. Massa skojiga lekar och tävlingar ombord och även en strid med vattenkrig mot annat piratskepp. Ida hängde på med en gång medan Elin var lite orolig i början då det var ganska hög musik och stimmigt. Efter ett tag blev det bättre och även hon var med och dansade och skojade... dock gillade hon inte när vi skulle "kriga" mot den andra båten...

Fick även ett samtal från AC-reparatören att han skulle komma vid kl. 18,00 och kolla igen. De kom och det var som väntat kompressorn som gett upp. Troligtvis den salta luften i kombination med mycket kondens. Övriga delar i AC var också hårt åtgångna så de rekommenderade oss att köpa ny. Väldigt trevliga, visade och förklarade så denna firma ringer jag gärna igen om problem uppstår. Trots att de kommit ut 2 ggr. till oss och att det tog en stund så behövde vi inte betala något. Antar att de vill att vi köper en AC genom dem, får suga lite på det...

Fastnade en snabbis hos våra Schweiziska grannar som bjöd in till en snaps när jag kom från poolen. Väldigt trevligt gäng från Lugano som även de var här förra året (plus 12 år till). Kul när folk kommer ihåg en och man kan gå runt och "tjöta" lite med grannarna!

Grillade lax och jätteräkor med vitlök & chili som blev kanongott! Den nya grillen har vi använt flitigt till både pasta, kött & fisk och måste säga att vi är väldigt nöjda med den.

Jolles pojk kom över och lånade lite verktyg. De hade fått punka på en cykel på vägen hem från Aqualandia. Jolle kom också förbi på en lite pratstund senare så efter middag och allt annat så kom jag till duschen vid kl. 21,45. Käkade lite glass på torget och sen gick vi till sängs vid 23,00. Skall försöka komma upp i tid och komma iväg till Aqualandia i morgon...

Tisdag 14/7

Idag for vi iväg till Aqualandia. Jag hade missat lite info och trodde vi hade 4 fribiljetter till alla familjemedlemmar men så var det förstås inte. Vi fick 1 biljett per familj nu under högsäsong. Vi skulle kommit och bott minst 7 dagar innan 4/7 för att fått till alla tror jag det var. Strunt samma, vi åkte dit och det var kanon! Vilken fin vatten och lekpark! Fanns för stora och små, rent och fräscht och bra service. Sanden på stränderna var hit körd från Karibien och var fantastiskt finkornig och vit.
Stora pooler, enorma vattenrutschkanor, lekparker, teaterföreställningar och mycket annat. Hit åker vi gärna igen. Barnen ville hit fler gånger sa de innan vi ens lämnat parken, vi får väl se... dock inte i år.

Dagen avslutades med middag på campingrestaurangen ihop med kompisarna så barnen hade ju mycket att prata om. Dels hade de varit ifrån varandra en hel dag :-) och sen om vad alla åkt på Aqualandia. De har redan bokat att de vill åka dit tillsammans nästa sommar...
Sen tog vi lite glass innan sängdax. Varmt som grisen igen så jag hade lite svårt att somna. Nästan 29 grader i vagnen och 26 på utsidan vid kl. 23,30 men skall ju inte klaga. Snart hemma i kyla och mörker igen...

Pratade även med svärmor och Thomas ikväll och de stod i Trelleborg och skall ta morgonfärjan till Rostock imorgon. Skall bli kul att höra och följa deras resa. Förhoppningsvis mötes vi någonstans i Österrike på vägen...

Ombord på piratskeppet.

Piratkapten svartros!

Piratkapten tandlöse!

Obducering AC.

Inspektion från ovan.

Räkor med vitlök & chili.

Härlig sandstrand Aqualandia.

Välkomna!

En av de stora bassängerna som även hade jättevågor 1 ggr/timmen.