Italien 2014

Fårö sommaren 2013

fredag 17 juli 2015

Dag 13-14

Onsdag 15/7

Idag har vi solat och badat i väldigt varmt vatten, runt 28-30 grader i både pool och hav, helt fantastiskt. Man kan ligga i havet i timtal, poolen är i vart fall något svalare. Det är som sagt hög luftfuktighet så det känns väldigt varmt. Det ligger på dryga 30 grader (i skuggan) på dagen och runt 25 på nätterna, så det blir mycket bad och glass.

Idag på eftermiddagen åkte vi in till Jesolo. Tog bussen vid kl. 17,50 och självklart fick jag springa till bussen...:-) Vi gick runt och tittade och shoppade lite. Försökte hitta sandaler till Ida men vi hittade inga som satt bra på hennes smala fötter. Dock hittade mamma och Elin lite grejor. Käkade även middag på restaurang men jag måste säga att campingens restaurang är mycket bättre än just den vi valde. De stänger av gatan på kvällen så det blir ett härligt folkvimmel och trevlig atmosfär. Får dock passa sig för alla cyklar och "turisttåg" som far förbi när man skall gå över gatan. Även hålla hårt i barnen för de fastnar lätt i alla leksaks- och klädaffärer och glömmer bort mamma och pappa bland alla härligheter...

Givetvis fick vi springa tillbaks till bussen vid kl. 23,00 då det är sista bussen som går förbi campingen :-) så är det när man har roligt... men hem kom vi och var i säng runt kl. 24,00 som vanligt.

Torsdag 15/7

Idag fortsatte vi shoppandet på förmiddagen efter sandaler men ingen lycka idag heller. Hittade i alla fall ett par nya bikinis till barnen som de blev väldigt nöjda med. Efter siesta, lunch och lite vila så var det dags att ge sig ut på den flytande hoppborgen tillsammans med Marie och Bastian, som campingen har vid stranden. Det var premiär för oss. Mamma, Ida och jag, Elin var inte sugen. Hon stannade i vattnet på en badring men låg jämte och tittade på med sin kompis Jasper.
Det var väldigt roligt och jobbigt. Dock är den ihopsatt med kardborreband som man kan riva sig på, vilket jag gjorde i stort sett med en gång. Vi fortsatte runt och mamma gjorde lite snygga "konster" (strandad val) så vi hade alla ont i magen av allt skrattande, när vi kom tillbaks. Vi gungade på banan, hoppade studsmatta och slog volter och dök i havet där Ida b la. en gång halkade och landade på huvudet istället. Synd att vi inte hade en vattentålig kamera...

På eftermiddagen hängde sen Ida och Elin med sina kompisar och provade på att spela lite tennis. Det var första gången de testade på detta men de tyckte det var roligt. Givetvis bidrar ju kompisarna till det.

Efter sista doppet i polen vid kl. 19,00 så tog vi det lite lugnt med duschen så vi kom inte till restaurangen förrän kl. 21,00. Vi fick bord direkt ner mot stranden och hade även en liten kvällsbris så vi hade en väldigt mysig och någorlunda sval middag. Efter maten tog vi en smarrig sgroppino drink (vodka med limeglass) som är vansinnigt god. Den skall vi testa att göra hemma.

Bastian och Jasper kom och hämtade barnen så de hann leka lite efter maten. Vid 23,00 gick alla hem till sig. Det var så varmt så vi satte oss under markisen och titta på en film med barnen (Mulan 2) tills Elin nästan somnade. Då var kl. 00,30 och det var 26 grader varmt ute och 31 grader i vagnen, pust & stön...

Pratade med svärmor och Thomas ikväll och de har anlänt till Seecamp i Zell am See efter lite omvägar... 31 grader och regn hade de igår men allt var bra och resan hade trots omvägar gått bra.

Promenad i Jesolo

Trevlig bar i Jesolo

Vitlöksstekta havskräftor i Jesolo, mums...

Elin med nya väskan inköpt... i Jesolo.

Nästa generation Williams...

Jajemen...

Gött med siesta... :-)

Efter duschen...

Middag på campingens restaurangen som är riktigt bra och ett trevligt ställe!

Dessert?

Beachvolly på kvällen. Alexander hade trivts här...