Italien 2014

Italien 2014
Fårö sommaren 2013

söndag 20 juli 2014

Dag 16


Söndag 20/7

Det blev en tuff natt, har inte sovit bra alls, varmt och klibbigt och jag saknar AC i vagnen. Får köpa en bordsfläkta... temperaturen är samma nu som när jag gick till sängs, dvs 27 grader varmt. Det har troligen inte varit lägre temperatur än så under natten...

Idag blev det lite "åka omkring" då vi behövde handla upp lite mat att ha med på resan, tanka bilen, köpa skor till frugan som hon hittade inne i Jesolo häromkvällen osv. Har även gjort mig skuldfri till campingen så imorgon efter kl. 07,30 släpper de ut oss.

Linda och barnen har badat en hel del även idag och på eftermiddagen blev vi hembjudna till "Jolle" och hans familj. Det är han vi fick låna tältmattan av. Blev väldigt trevligt och det slutade med gemensam middag på La Pergola då våra barn gärna ville "hänga" med deras lite äldre barn. Innan dess tog vi sista doppet i poolen vid 18,30 och då en av hans döttrar slog en framåt volt i poolen från kanten så då gjorde även Ida det. Det har jag försökt få henne att göra hela tiden vi varit här men hon har inte vågat riktigit. Nu släppte det... :-)

Kom hem efter denna trevliga kväll vid 23,30 och nattade barnen och började plocka ihop grejorna i vagnen. Skall försöka komma iväg vid 08,00 i morgon. Har en bit att köra till Zell am See så det är gott och komma iväg.

Klockan är nu 00,43 och det är även nu 27 grader varmt. Dock har jag köpt min fläkt så jag hoppas natten blir bättre än gårdagens... t o m Ida klagade lite vid sängdax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar