Italien 2014

Italien 2014
Fårö sommaren 2013

tisdag 29 juli 2014

Dag 21 - Hemma i Sverige igen


Fredag 25/7

Idag anlände vi Sverige 06,15 och kom av färjan ca 06,55. Alla var trötta. Väckning redan 04,50 genom högtalare i hytten. Tjejerna kom inte i säng förrän nästan 01,00 och både jag och Linda har sovit dåligt. Kuddarna var för min del hemska och Linda har nog våndats att behöva spendera en natt på sjön.

Nu är vi i alla fall på väg mot Åhus och vädret håller i sig, varmt och gott. Stannar på MAXI i Kristianstad för att handla på oss lite, börjar bli tomt i kylen. Får vänta lite på vår plats i Åhus så vi äter sen frukost kl. 10,00 vid incheckning och när vi precis är färdiga får vi tillgång till platsen, perfekt.

Linda och barnen går ner till stranden med faster Cattis som kom nästan direkt när vi fått platsen. Jag stannar och ställer upp vagn, diskar, tömmer och fyller lite vatten etc. När jag börjar bli klar för ett bad kommer svärmor och Thomas. Hjälper Thomas lite snabbt med hans markis sedan går vi tillsammans och tar ett härligt dopp i vatten som inte är allt för långt från Italien temperaturmässigt. Är detta 23 grader som de säger så var det nog 25-26 i Italien men detta fungerar ypperligt! Min syster Lizette med familj och pappa är också på stranden så de kommer förbi på eftermiddagen. Blir lite firande och utbyte av presenter med Zettes tjejer eftersom de inte kan komma imorgon när Ida fyller 9 år.

På eftermiddagen åker vi och handlar för lite grillning till kvällen. Alla stannar på kvällen så det blir riktigt långbord, trevligt!

När alla åkt hem sitter jag, Linda och Thomas kvar ute. Linda gick in och la sig vid 00,30 och jag och Thomas satt nog till 01,30 och det var fortfarande varmt och skönt om än lite fuktigt.



 
Klockan 05,50 och land i sikte

 
God morgon Sweden

 
Brant och smalt även nerför...

 
Slagit läger i Åhus med svärmor i bakgrunden, oj vad hon saknat mig :-)

 
Ingela (svärmor) och Thomas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar