Italien 2014

Fårö sommaren 2013

lördag 12 juli 2014

Dag 5

Onsdag 9/7

Idag började vi med en promenad genom campingen ner till sjön. Doppade fötterna och njöt av den vackra omgivningen, det är helt magiskt här. Vi sa redan när vi var här för 10 år sedan att vi måste komma tillbaks och vi känner precis likadant nu. 1 vecka här eller i alla fall några dagar blir det med största sannolikhet nästa år, med vagnen så klart...
Köpte lite frallor med oss på vägen upp och tog en tur förbi poolen. Japp, det tog väl sisådär 2 sekunder så hade barnen bestämt att det skulle bli bad i poolen och inte i sjön... :-) och jag håller nog med, vilket poolområden!!!

Sagt och gjort, snabb frukost och på med badkläderna och sedan blev det 2 timmar vid poolen innan vi tog en lunch på trevlig restaurang 400 meter från campingen. Pizza (så klart), pasta carbonara och tonfisksallad blev det. Poolen var full med aktiviteter, musik, folk och sol...

Packade in oss i bilen och stack vid kl 13,15 och anlände till Garden Paradiso vid kl 15,45. Hade kommit mycket tidigare om inte jag hade tagit bron över till Venedig och hamnat på ett litet torg där enda räddningen att komma från platsen var att åka in och vända på en p-plats med "dubbelparkerade" bilar överallt. Detta var det absolut värsta jag varit med om!! Vi visste inte om eller hur vi skulle komma ut eftersom vägen delade sig och jag bara chansade åt vänster vilket då var p-platsen... hade jag valt höger hade vi kommit ännu längre in i Venedig... så om ni far hit, vänd innan bron...

Incheckning Paradiso inga problem, och fram till platsen och få vagnen på plats gick lugnt och fint. Kom lite tyskar direkt och ville hjälpa till men vi backade in den på plats. Brukligt är att då boogievagnar kommer så springer det till en sisådär 8-10 fullvuxna män och puttar och drar i allt så det kändes gott att slippa det...

Hälsade på 3 olika svenska familjer innan vi ens fått upp alla grejor så barnen fick kompisar direkt. I och för sig mamma och pappa också... Träffade en trevlig familj från Helsingborg som åker hem på lördag och då har de varit här i 14 dagar. De har dessutom varit 14 dagar i Kroatien och camping Bi-Village och kommer stanna till i Österrike och Hinterteaux med skidåkning på vägen hem. Det är 5 sommaren de är här. En annan familj är här för 15 året i rad... med en Kabe 880 utan mover... imponerande båda delarna... och av honom fick vi låna en extra tältmattan för att slippa lite sand och grus. Supertrevliga och hjäpsamma allihop!

Kvällen avnjöts med bad, mera bad i poolen och sedan middag på restaurang. Disco för barnen, glass, öl och vin och trevligt umgänge. Det känns så gott att vara på plats och folk kommer och pratar hela tiden. Trevliga tyska grannar men de skall åka imorgon. Dock är vädret lite molnigt men skapligt varmt så vi har inget att klaga på.

Elin & pappa i Gardasjön

Poolen Gardasjön

På väg över bron till Venedig, dumt...

"Min" vändplats på ett torg i Venedig, dessutom under ombyggnad...